Użytkownik
Ostatnio coraz więcej pojawia się informacji od użytkowników o białym ekranie, sam właśnie doświadcza problemu.
Jak uruchomimy NC10, w trakcie ładowania i już po załadowaniu systemu, w momencie poruszania klapą matrycy i podłączonym zasilaczu lub ustawionej jasności na maksimum, pojawia się biały ekran. Niekiedy poruszenie matrycą już niewiele daje.
Problem między innymi opisany tutaj:
http://www.sammynetbook.com/plugins/for … .php?28189
Są sugestie, że prawdopodobnie problemem jest przewód łączący matrycę z płytą. Prawdopodobnie gdy mój netbook wróci od brata zabiorę się za jego naprawę ale może ktoś to już robił i wie gdzie szukać problemu?
----------------------------
Moja mała sugestia co do forum. Forum jest ciężko znaleźć, brakuje jednocześnie forum poświęconego nc10 i całej rodzinie netbooków, sugerowałbym pewien redesign szaty graficznej na jasny/mniej depresyjny i bardziej profesjonalny, a z całą pewnością sporo osób tutaj zawita. Obecnie jest niewiele postów również dlatego, że w Google strona jest fatalnie zaindeksowana i w wynikach jest daleko jak i nikt o tej witrynie nie wie...
Offline
Nowy użytkownik
Witam,
mialam ten sam problem, ale naszczescie juz wszystko dobrze. Udalam sie do serwisu laptopow i telefonow kom. (z polecenia) w moim miescie. Trwalo to niespelna 5 minut, cos z oprogramowaniem chyba i gotowe:)!!! Bynajmniej, zadnej fizycznej ingerencjii w matryce czy tez tasmy.
Mail do niego to chip@2com.pl NAPRAWDE POLECAM!!! Cana adekwatna do uslugi.
Offline
Użytkownik
Ja jednak uważam, że problem jest mechaniczny gdyby tak nie było to ruszanie kablem od ekranu nie powodowałoby tego efektu. Mam małe podejrzenie czy aby serwis nie zrobił tylko tyle, że zmniejszył jasność matrycy w ustawieniach, gdyż problem występuje na ustawieniu pełnej jasności czyli w momencie wpięcia zasilacza włącza nam się profil, który ustawia jasność matrycy na full za czym idzie pojawienie się białego ekranu. Dlatego też wiele osób wiąże ten problem z zasilaczem.
Sprawdź czy aby na pewno masz ustawioną jasność matrycy w profilach na full. Bo tak jak mówię nie chce mi się wierzyć by zlikwidowali to na poziomie software'owym gdy namacalnie u mnie sprawdzając znalazłem potwierdzenie, że jest to sprawa techniczna.
Dlatego to rozwiązanie może być pewną protezą na problem ale nie jego definitywnym rozwiązaniem.
Offline
Użytkownik
właśnie dziś odebrałem nc10 z serwisu po naprawie syndromu "biały ekran"
przyczyną była taśma między lcd a grafiką
wcześniej rozkręcałem go i taśmę przesunąłem o kilka cm tak by zgięcie było w innym miejscu
pomogło na miesiąc, problem powrócił więc serwis i miesiąc bez nc10
mam nadzieję, że wstawili inną tzn z innego, bardziej trwałego materiału
Offline
Użytkownik
Czyli moja diagnoza o której trąbię w sieci i na zagranicznych forach się potwierdziła, wszędzie szukają lecz nie tam gdzie trzeba, a to zasilacz, a to ram, a to to, a to tamto, a nikt nie szuka w miejscu oczywistym. Mam problem z niemożnością zostawienia nc10 aż na tak długi okres w serwisie. Czy to był serwis w ramach gwarancji czy już nie? Jeżeli nie to jaki koszt naprawy?
W sieci niestety nie mogę nigdzie dostać tej taśmy, sam bym ją wymienił. Chyba, że można ją gdzieś zakupić?
Offline
Użytkownik
serwis w ramach gwarancji
możesz zawsze spróbować przesunąć kabel transmisyjny
niektórzy piszą też że pomaga dociśnięcie go na stykach
warto w twoim przypadku poszperać w środku a nóż widelec się uda bez serwisowania
Offline
Użytkownik
Już szperałem stąd wiem, że to wina kabla Po 2 miesiącach problem wrócił...
Jednak skoro problem wraca oznacza to, że albo jest wewnętrzny defekt kabla i przy napinaniu gdzieś wewnątrz tworzy się zwarcie, albo kabel się przemieszcza naciągając miejsce połączenia i jest problem ze stykiem.
Offline
Gość
Witam
A ja mam też problem chyba z taśma lcd. Od wczoraj w zależności od ustawienia kąta matrycy LCD, ekran robi się zielony, a dokładniej kolor biały i podobne staja się zielone, wystarczy że lekko nawet o milimetr ruszę matryca i jest ok. Na pewno to nie wina sterowników czy systemu, bo sprawdzałem na XP i W7. Czy ktoś miał podobny problem? Dzwoniłem do Samsung Polska i był niemal pewny że to taśma ale serwis Telamark ma fatalne opinie i nie chce go tam wysyłać. Można to samemu zrobić?
Użytkownik
Sam z przyjemnością naprawiłbym to samodzielnie bez udziału serwisu bo nie musiałbym marnować czasu na robienie kopii partycji i przywracania do postaci pierwotnej. Mam za dużo ważnych danych by słać na serwis w formie nienaruszonej, zresztą to jest oczywiste.
Jednak problem w tym, że nie wiem jaka taśma ma być do tego a i wymiana jest dość uciążliwa bo trzeba dobrać się do matrycy i z niej taśmę wypiąć. Nie wiem też czy defekt przewodu połączeniowego do matrycy polega na jakimś fizycznym uszkodzeniu danej żyły, czy zwarciu.
Offline
Gość
nie do środka nie zaglądałem, lecz problem występuje wtedy kiedy otwieram laptopa i tak mniej więcej jak jest w połowie otwarty panel pojawia sie zielonkawy kolor i po 1 sek. znika, nawet nie muszę ruszać. Na pewno to taśma, ciekaw jestem tylko czy to będzie sie pogłębiać.
Użytkownik
Zasadnicze pytanie: czy laptop jest jeszcze na gwarancji? Jeśli tak to chyba bezcelowe jest samodzielne ingerowanie, kiedy można naprawić poprzez serwis Samsunga. A czy musi to być firma Telamark? Na stronie Samsunga możesz poszukać w swojej okolicy autoryzowany serwis i tam się zgłosić z usterką. Poza tym, jeśli w późniejszym czasie pojawi się inna usterka (odpukać) bardziej poważna, co wtedy?
Offline
Gość
jest na gwarancji i samemu nie będę nic robił to pewne, na razie mi to nie przeszkadza. Jedyny autoryzowany serwis nc10 to niestety Telmark, dzwoniłem do Bok Samsung, czytałem opinie o jakości serwisu i dziękuje bardzo. Po za tym na nc10 mam 3 rożne systemy i bardzo ważne dane. Oczywiście można je skopiować na inny dysk ale i tak boje sie że narobią mi ostrego bałaganu, albo będą kopiować różnego rodzaju dane. No i czas oczekiwanie 30 dni kalendarzowych, masakra jakaś.
Użytkownik
LEvEL napisał:
nie do środka nie zaglądałem, lecz problem występuje wtedy kiedy otwieram laptopa i tak mniej więcej jak jest w połowie otwarty panel pojawia sie zielonkawy kolor i po 1 sek. znika, nawet nie muszę ruszać. Na pewno to taśma, ciekaw jestem tylko czy to będzie sie pogłębiać.
Problem będzie się z czasem pogłębiał. Początkowo udało mi się to zniwelować ale nie była to jakaś większa ingerencja, jedynie poprawienie przewodu sygnałowego od płyty głównej do matrycy w obrębie zawiasu.
Obecnie biały ekran powrócił i pojawia się już w dość nieprzewidywalnych momentach.
Gdyby tylko dało się zakupić taki przewód lub zdiagnozować dokładnie miejsce problemu to chętnie uniknąłbym konfrontacji z serwisem. Zbyt dużo rzeczy widziałem odnośnie serwisów, na szczęście nie były to sprawy dotyczące mnie ale znajomych. jednak kompetencje serwisów i ich fachowość to nie ma co się oszukiwać ale w 99% przypadków to dno.
Offline